Friday 1 March 2013

ANGRY BIRD DISENGAT TEBUAN



ANGRY BIRD DISENGAT TEBUAN

Kisah ini berlaku di sebuah negeri Pantai Timur (Dulu MB dia dikatakan gangster). Kita biasa dengar orang kena sengat tebuan di kepala, badan, tangan dan sebagainya, tetapi yang ni agak luar dari kebiasaan iaitu disengat pada tubuh “angry bird”.

Mamat ( bukan nama sebenar) selalu menghabiskan masa hujung minggunya dengan berkebun, hobi sejak dulu lagi katanya. Pada suatu hari yang panas terik, dia terasa nak buang air kecil, lalu dia pun menuju ke arah sebuah semak, membuka zip seluarnya dan menunaikan hajat kecilnya itu sambil berdiri. Dengan tak disangka-sangka beberapa ekor tebuan telah keluar dari semak tersebut dan dengan sepantas kilat telah menyengat “angry bird” si Mammat.

Angry bird Mamat tersangatlah sakit dan membengkak menjadi double size asal. Dia dihantar ke hospital oleh rakan beliau ( saya le tu). Doktor cuba menyelamatkan angry bird Mamat dengan semampu yang boleh. Dia dimasukkan ke dalam wad untuk beberapa hari sehingga sembuh sepenuhnya. Semasa doktor merawat Mamat, saya terlihat Mamat membisikan sesuatu kepada doktor ( rahsialah tu).

Semasa aku melawat Mamat, dia kelihat sangat gembira dan selalu tersenyum. Aku bertanya kepadanya seronok tak masuk spital ni? Dia kata “Mau tak!!!…. Setiap hari ada ramai nurse muda yang membuat ‘dressing’, sekejap-sekejap datang merawat aku.” Kemudia aku bertanya lagi. “Apa yang kau bisikan pada doktor dulu tu?” Sambil tersenyum dia kata “ Aku suruh doktor tu buangkan bisanya sahaja, yang bengkak tu biarkan begitu”….

No comments:

Post a Comment