Saturday 2 March 2013

Ludah dan sapu kepala.

Ludah.. sapu kepala.

Seorang guru matematik pelik melihat seorang anak muridnya berkelakuan ganjil setiap kali dia mengajar. Murid tersebut meludah pada tapak tangan kemudian menyapu kepalanya setiap kali dia tak faham apa yang cikgunya ajar.

Guru pun bertanya pada murid tersebut : "Hisyam... kenapa awak sapu ludah pada kepala awak?" Hisyam pun menjawab " Pasal matematik tadi la cikgu...tak boleh masuk"
"Apasal tak boleh masuk kena ludah dan sapu kepala?" tanya guru.

 Murid tersebuat menerangkan dengan panjang lebar kepada gurunya. Antaranya berbunyi begini:-

Pada suatu malam lebih kurang pukul 3 pagi, saya terbangun dari tidur, saya terdengar perbualan ayah dan emak saya. Ayah berkata pada emak saya. " Tak boleh masuk laa."  kemudian emak menjawab.
" Ludah...sapu kepala".
Jadi saya gunakan formula emak saya, kalau tak boleh masuk..ludah sapu kepala.

Kini Hisyam dah besar dan jadi Menteri, Dia ketawa berdekah-dekan mengingati kisah lampaunya. Pemikirannya masih serupa, masih lembab. Dia suruh pengganas letas Jawatan.


No comments:

Post a Comment