Tuesday 12 March 2013

Awas tipu muslihat Syaitan.

Al Kisah seorang penjual kain dari India.

Kini dia memiliki sebidang tanah dan memelihara banyak binatang ternakan. Suatu hari dia singgah ke rumah seorang janda muda yang masih cantik bernama Milah. Dia menawarkan kain yang cantik dan mahal kepada Milah dengan harga yang murah dan dibolehkan berhutang.

Dia sebenarnya sudah tersangkut hati pada Milah. Semasa mereka sedang berborak, kain Milah terselak dan menampakkan betisnya yang putih dan gebu. Penjual kain berkata pada Milah "Kasi bukak lagi la itu kain, Mamak tengok sangat cantik".Milah berkata. " Apa Mamak mau kasi, kalau saya bukak lagi?"
" Saya kasi cik adik manis semua ayam saya satu reban." Kata penjual kain.

Milah pun setuju serta mengangkat sedikit lagi pakaianya sehingga menampakkan peha pula. Penjual kain berkata lagi. " Kalu cik adik angkat lagi itu kain, saya kasi semua kambing saya"  Milah pun menagangkat lagi kainnya sehingga ...(Malau nak cerita kat sini)

Penjual kain naik ghairah lalu memeluk dan mencium janda tersebut serta berkata. "Kalu cik adik kasi abang Mamak 'Projek' cik adik, abang Mamak kasi semua lembu pada cik adik manis". Milah pun setuju.

Malangnya semasa mamak tu sedang 'projek' Milah, Mamak hanya bermain 'di tepi kolam' sahaja. Milah yang sudah merasai kenikmatan asmara pun bertanya: "Kenapa tak turun?" Mamak pun berkata "Kalau Mamak  turun , cik adik mau kasi apa? Milah menjawab. "Saya kasi ayam satu reban". Mamak pun turun sedikit.

"Turunlah lagi mamak, nanti saya kasi semua kambing." kata Milah. Mamak pun turun sedikt lagi.
"Terjun teruslah mamak, nanti saya kasi semua lembu". Mamak pun terjun terus dan  mereka berdua lemas dalam kenikmatan.

Akhirnya mamak dapat "free" si janda tanpa mengalami apa-apa kerugian. Milah bukan sahaja kehilangan semua hadiah dari si penjual kain malah maruahnya juga turut hilang.

No comments:

Post a Comment