Wednesday 20 March 2013

Takkan Tunggul Pun Tak Ada

Santai hari ini tiada kaitan politik. Hanya nak rehatkan minda. Jangan ketawa banyak sangat kerana ketawa berlebihan itu boleh mengggelapkan hati.

Al-kisah ada sorang isteri yang sedang mengandung, selalu marahkan suami selalu membebel, ada saja yang tak kena, mungkin pembawaan budak kot.

" Ini semua salah abang, abang yang buat saya mengandung. Abang kerat benda tu." kata  si isteri. Mendengar kata isterinya si suami terus pergi ke dapur dan mengambil pisau pemotong daging lalu menghentakkan ke meja makan seolah-olah memotong kemaluannya. Dia kemudian memberitahu isterinya bahawa dia sudah melakukan apa yang disuruh. Sejak dari itu isterinya sudah tidak membebel lagi.

Beberapa bulan kemudian si isteri pun melahirkan anak, mereka berdua sangat gembira sekali. Setelah berpantang seratus hari,  si isteri mengesel-geselkan badannya pada si suami dan berkata" Abang!!! nak bang!!". Si suami pun berkata, "Mana ada dah, kan haritu abang dah potong, ayang jugak yang suruh abang potong kan." " Takkan tunggul pun tak ada bang!!!" kata isterinya.

2 comments: